Nespresso

Nespresso gaat voor duurzaamheid!

Sinds 2015 behoort Nespresso tot één van de vaste opdrachtgevers van DDPM. We begeleiden de opdrachtgever in Nederland door het gehele traject vanaf de ontwerpfase inclusief volledig tekenwerk, werkvoorbereiding met aanbesteding in concurrentie en gunning tot en met het begeleiden van de uitvoering, oplevering en nazorg.

In 2017 is het nieuwe winkel concept  van Nespresso voor het eerst in het Franse Cannes geïntroduceerd, waar klanten Nespresso op een nieuwe en innovatieve manier kunnen ervaren. Universal Design Studio is verantwoordelijk voor het ontwerp van de winkel.

In 2018 is het nieuwe winkel concept geintroduceerd in Nederland in de vernieuwde boutique in Arnhem en op een nieuwe locatie in Haarlem.  Zowel in Arnhem als in Haarlem is het pand volledig tot aan het casco teruggebracht, waarna de boutique volledig opnieuw is opgebouwd. 

In dit nieuwe winkelconcept neemt Nespresso bezoekers mee in de wereld achter koffie – een wereld waarin alles draait om expertise en beleving. De winkel laat klanten het volledige proces beleven: van koffiebes tot capsule. Ze kunnen de koffie uit de capsule zien en voelen, de aroma's ervaren en de koffies proeven tijdens de tastings, zodat ze hun eigen smaakvoorkeur kunnen ontdekken.

Duurzaamheid speelt  een belangrijke rol in het ontwerp van de boutique, onder meer op het gebied van circulariteit. De tafelbladen zijn bijvoorbeeld gemaakt van koffieresten uit de Zwitserse fabriek en het hout komt van herbebossingsprogramma's. Het recyclepunt neemt bovendien een belangrijke plek in met als eyecatcher een visual gemaakt van gebruikte capsules.

Een leuk detail is dat in de nieuwe winkel in Haarlem een lokaal symbool is verwerkt in het plafond. Het patroon is geïnspireerd op De Grote of St.-Bavokerk aan de Grote Markt in Haarlem.