Een restaurant dat is gerealiseerd onder de bezielende leiding van DDPM. In 2016 wonnen zij de Entree Award voor Best Hospitality Concept (in combinatie met het interieur) en sindsdien aten al meer dan honderdduizend gasten in het vistheater aan de Rozengracht in Amsterdam.
Verwacht geen traditioneel restaurant als je het vistheater betreedt. Als gast participeer je namelijk in het concept. Na een warm welkom door de host kom je op de vismarkt. De marktmannen- en vrouwen helpen jou en je gezelschap bij het selecteren van de vis. Verderop, in het drankenlandschap, vind je een breed scala aan bieren, wijnen en alcoholvrije dranken.
Welke combinatie van vis en drankjes de beste smaaksensatie oplevert, weet de sommelier je haarfijn uit te leggen. Met je drankjes in een bucket vol ijs neem je plaats in het restaurant. Zijn je gerechten klaar, dan krijg je een seintje en mag je ze ophalen bij de keuken. Voor koffie en desserts na afloop is er een speciale bar ingericht en voor de liefhebber loopt het team rond met een trolley vol digestieven.
Pesca werkt met een dynamische prijsstelling. Het aanbod en de prijs van de vis is gebaseerd op onder meer het seizoen, het weer en de beschikbaarheid. In de loop van de avond verlaagt de marktverkoper de prijs meerdere malen, afhankelijk van hoeveel vis er nog beschikbaar is. Als je later op de avond nog trek hebt kun je gerust eens binnenwandelen voor een scherpe deal.
Voor dit restaurant heeft DDPM het ontwerp gemaakt, door in diverse sessies met de ondernemers tot een definitief ontwerp te komen waarbij zoveel mogelijk eisen en wensen zijn verwezelijkt. Vanaf 2 januari 2016 is er gestart met de bouw en hebben de heren ondernemers zelf keihard mee gewerkt door het sloopwerk op zich te nemen, wekelijks de bouw schoon te maken en hebben zij met een team van handige klussers een aantal ruimtes zelf afgewerkt.
Binnen 12 weken was de zaak gereed!